Publicaties Goede Onderwijspraktijken
2024
- Brouwer, E. (2024). Een professionele leergemeenschap: Het appèl dat je doet op elkaar. Hogeschool Viaa
- Paalman, I. (2024). Een oneindig touw van menselijke ontmoetingen. In: Onzejeugd.nu, editie 1, pag. 12-14, Hogeschool Viaa
2023
- Paalman, I. (2023). Integraal Huisvestingsplan. Regel en Recht. In: Onzejeugd.nu, editie 11, pag. 9
- Mulckhuyse, E. & Paalman, I. (2023). Jonge thuiszitters uit de schaduw. Onderzoek naar de ‘Undergroundaanpak’ om thuiszitters te zien, te begeleiden. Lectoraat Goede Onderwijspraktijken Hogeschool Viaa.
- Bolks, T., Mulckhuyse, E., Reijniers, A. & Zijlstra, J.J. (2023). Ontwikkelen van een persoonlijke visie. Een onderzoek naar de ontwikkeling van de persoonlijke visie van pabo-studenten op goed onderwijs als aspect van hun persoonlijk meesterschap. Lectoraat Goede Onderwijspraktijken Hogeschool Viaa
- Hiemstra, L. & Friso, S. (z.d.). Burgerschap op de pabo. SLO-stageonderzoek naar het aanbod van burgerschapsonderwijs op verschillende pabo’s in Nederland. SLO.Hoofdstuk 3.4: Hogeschool Viaa (pp. 37-45).
- Paalman, I. (2023). Gesprekskaarten starterscoachcafé. In opdracht van Regionale Aanpak Personeelstekort regio Zwolle.
- Paalman, I. (2023). Onderwijs van de toekomst. Vraag en antwoord. In: Onzejeugd.nu, editie 4, pag. 15
- Paalman, I. (2023). Onbevoegd voor de klas. Regel en Recht. In: Onzejeugd.nu, editie 4, pag. 11
- Paalman, I. (2023). Position Paper. Stem van de lerende. Lectoraat Goede Onderwijspraktijken Hogeschool Viaa
- Paalman, I. (2023). Vragen om over na te denken over het onderwijs van de toekomst. Scope Samen Opleiden en Lectoraat Goede Onderwijspraktijken Hogeschool Viaa
- Paalman, I. (2023). Werkvellen Hackathon. Lectoraat Goede Onderwijspraktijken Hogeschool Viaa
- Bousaid, S., Engelsman, L., Fix, L., Huijsse, B., Willemse, M., Goei, S. L., Hagedoorn, M., Jongstra, W. & Paalman, I. (2023). De Leraar aan het woord. Onderzoeksrapportage. Regionale Aanpak Personeelstekort regio Zwolle
2022
- Bolks, T. (2013). Self-assesment list for self-regulated learning. Uit: Zelfsturen leren en Studeren. Boom Lemma Uitgevers, Den Haag. P128 (translated into English by Erik Janssen, dec. 2022)
- Paalman, I. (2022). Vraag & antwoord: Het lerarentekort: de cijfers. In: Onzejeugd.nu editie 12 jaargang 2022. Pag. 15
- Interview: Reflectie legt focus op aantrekkelijkheid van vak en niet op tekort. Met: Paalman, I., Meijer, P. en Noordegraaf, M. Door: Anja Klein. In: Onzejeugd.nu editie 12 jaargang 2022. Pag. 4-6
- Spoelstra, T. (2022, 12 oktober). Als je goed om je heen kijkt, zie je dat alles gekleurd is. Verus.
- Paalman I. (2022). Leerlingen goed begeleiden begint met naar hen te luisteren. In: Tijdschrift TIB, nummer 3. Instondo, TIB
- Interview: Hoe vormen we onze leerlingen. Met: Spoelstra, T. en Sinnige, A. Door: Eveline van Amstel. In: Onzejeugd.nu editie 6/7 jaargang 2022. Pag. 4-7
- Spoelstra, T en Paalman, I. (2022, juni). Een way of life, maar hoe? Van Twaalf tot achttien.
- Meesterwerk Podcast. Aflevering 146: Passend Luisteren. Met: I. Paalman, E. van de Broek en E. Hofstede
- Paalman, I. (2022, 13 april). Gesprekskaarten passend onderwijs. Steunpunt Passend Onderwijs, Platform Samen Opleiden & Professionaliseren en Hogeschool Viaa
- Paalman, I., Deen, C., & Van den Essenburg, M. (2022, 31 maart). Sociaal-emotionele ontwikkeling van de leerling. Onderwijskennis.nl.
- Paalman, I. (2022, 29 maart). Welbevinden van het schoolteam. Onderwijskennis.nl.
- Paalman, I. (2022, 22 maart). Investeren in leren – De maatschappelijke waarde van leraren, leraarschap en lerarenbeleid. Rapport. Rijksoverheid.nl
- Sinnige, A. en Spoelstra, T. (2022, maart). Burgerschap in de klas. Uitgeverij van Gorcum
- Bolks, T. en Paalman, I. (2022, maart). Visieontwikkeling: wie ben jij? JSW (6), 23-41
2021
- Mulckhuyse, E. en Paalman, I. (2021, december). Jongeren uit de schaduw. Een lopende interventie naar jongeren die thuis zitten. Van Twaalf tot achttien
- Bolks, T. en Spoelstra, T. (2021, 16 december). Laat de stem van de lerende luider klinken. Reformatorisch Dagblad
- Paalman, I. en Bolks, T. (2021). Wie ben je? Wie wil je zijn als leraar? (inkijkexemplaar)
- Spoelstra, T. (2021, 17 februari). Podcast: Weg van school. Podcastmeesters
- Lectoraat Goede Onderwijspraktijken en praktijkonderzoekers (2021, februari). Van paarden in corona tijd of stick to your vision.
- Quaglia Institute – Voice&Aspirations en Lectoraat Goede Onderwijs praktijken (2021). Mijn Stem als leerkacht. Zelfonderzoek instrument.
- Weghorst, M. (2021, 28 januari). Haal leer-kracht uit alle generaties en luister naar iedere lerende. Nederlands Centrum Jeugdgezondheid
- Hogere lat lagere drempels. (2021) Voorzittersverslag van werkzaamheden van de Commissie Onderwijsbevoegdheden.