Masterclass: De stem van de lerende over luisteren naar kinderen, (hoe) doe je dat?
Op woensdagavond 14 februari 2024 organiseerde het lectoraat Goede Onderwijspraktijken deze masterclass: ‘De stem van de lerende over luisteren naar kinderen, (hoe) doe je dat?’
Je kunt deze masterclass hieronder terugkijken.
Ken jij de doelen en de dromen van de kinderen? Weet jij hoe je in kindgesprekken aandacht aan eigenwaarde, betrokkenheid en doelbewustzijn creëert? En: hoe stimuleer jij kinderen om zichzelf te leren kennen in hun kwaliteiten en talenten?
Op woensdag 14 februari organiseerden wij weer een online masterclass. Deze keer stond de stem van de lerende over ‘luisteren’ centraal. Want; hoe doe je dat goed?
We gingen hierover in gesprek met twee leerkrachten uit Rijssen: Hannie Kunst als ervaren ib’er en specialist in het voeren van gesprekken met kinderen en Inge Slagman, een startende leerkracht die onderzoek deed naar het luisteren tijdens kindgesprekken.
Het is een inspirerende online sessie geworden.
