Wat houdt de training in?

De intern begeleider als kwaliteitscoördinator in de school richt zich op het creëren van een optimaal leerklimaat voor leraren en leerlingen door versterking van de onderwijskwaliteit in een professionele leercultuur met een inclusieve ondersteuningsstructuur. Daarbij baseert zij/hij zich op data- en trendanalyses die gekoppeld zijn aan de ambities van de school.

Tijdens de training ontvang je theoretische modellen, achtergrondinformatie en voorbeelden van praktische toepassingen. Tijdens elke bijeenkomst ga je de informatie koppelen aan je eigen praktijk. Het is learning-by-doing! Gedurende de training ontwikkel je een persoonlijk plan van aanpak voor jouw werksituatie. Dit plan van aanpak is concreet gericht op het verbeteren van de onderwijskwaliteit en het leerklimaat binnen jouw school en beschrijft daarnaast wat dit vraagt van jou als intern begeleider.

Het doorontwikkelen van intern begeleider naar kwaliteitscoördinator zal wat doen met je als persoon, maar ook met het team en de directeur. Kortom, de hele school zal (moeten) gaan doorontwikkelen wil een school staan voor kwalitatief goed onderwijs.

Over de training

Tijdens de training De intern begeleider als kwaliteitscoördinator ontwikkel je je verder op gebied van de drie domeinen van de kwaliteitscoördinator, namelijk leercoördinator, trendanalist en zorgregisseur. Tijdens het programma bekijk je jouw rol als intern begeleider/kwaliteitscoördinator kritisch door middel van een breed aanbod aan thema’s. Gedurende het programma krijg je handvatten om je rol als  ib’er invulling te geven richting de rol van kwaliteitscoördinator in jouw organisatie.