De Dynamische Driehoek

Hoe kunnen we echt goed ‘in de driehoek’ werken: kinderen centraal, en daaromheen goed samenwerken tussen ouders, school  en jeugdhulp en/of jeugdgezondheid? Dat is het doel van het project ‘de Dynamische Driehoek’ van de Regionale Kenniswerkplaats Jeugd (RKJ) Noord-Veluwe. Om dit te bereiken hebben we op een aantal basisscholen leergemeenschappen gevormd van ouders, school en jeugdhulpverleners. Zij leren samen hoe ze hun samenwerking rond de ontwikkeling van kinderen kunnen versterken. Dat doen we aan de hand van ‘Driehoekskunde’: een mix van praktijkkennis, professionele vakkennis en wetenschappelijke inzichten. Ouders, school en jeugdhulpverleners leren gebruikmaken van elkaars expertise en ervaring en gaan samen voor betere ondersteuning van kinderen. En dat in gelijkwaardigheid: de drie punten van de driehoek zijn allemaal even belangrijk.

Elke leergemeenschap wordt begeleid door een procesbegeleider en onderzoeker van Viaa (Centrum voor Samenlevingsvraagstukken en lectoraat Goede Onderwijspraktijken).

Meer lezen: De Dynamische Driehoek | Platform Regionale Kenniswerkplaats

Partners: GGD NOG, Wageningen Universiteit, CJG Noord-Veluwe, diverse basisscholen, Viaa-Lectoraat Goede Onderwijspraktijken