Rijke Schooldag

Abby D. staat symbool voor activiteiten voor kinderen en jongeren die in Zwolle georganiseerd worden, op school en in de wijk. Hierbij is het streven dat alle kinderen en jongeren gelijke kansen krijgen om zich te ontwikkelen. Om te ontdekken wat deze activiteiten met kinderen en jongeren in de wijk doen, wordt onderzoek gedaan.

Hogeschool Windesheim en Hogeschool Viaa  werken samen aan een participatief onderzoek naar de Rijke Schooldag en de doorontwikkeling van het aanbod. Naast de implementatie- en monitoringsvraagstukken en het structureler betrekken van ouders en kinderen bij het aanbod, heeft de projectgroep zich bezig gehouden met het onder de aandacht brengen van de toegevoegde waarde van het aanbod. De portretten op deze pagina zijn opgetekend om deze waarde kenbaar te maken aan wijkbewoners en andere betrokkenen.

Aan dit onderzoek werken:

  • Vanuit Hogeschool Windesheim Dorien Graas (Lector Jeugd) en Els Evenboer (Associate Lector Jeugd)
  • Vanuit Hogeschool Viaa Ingrid Paalman (Lector Goede Onderwijspraktijken) en Renske Tijhof (Onderzoeker Goede Onderwijspraktijken).
logos